+31645121698
info@transfixit.nl
KvK 53477685

Corporate B2B Acquisition

Acquisitie is geen exacte wetenschap.

Acquisitie is geen wet van de getallen.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen stijl en vaardigheden. En dat maakt acquisitie juist zo moeilijk. Want wat voor de één werkt, werkt niet altijd voor de ander.

Van de 10 bedrijven die telefonisch benaderd worden is er meestal wel 1 die het gesprek zondermeer aangaat en zijn er 4 die gewoon geen interesse hebben. Zélfs als uw dienst of product uitermate geschikt en van toegevoegde waarde zou zijn. Gewoon geen interesse.

Worden er  100 bedrijven benaderd , dan worden er dus in theorie naar verwachting 10 afgeronde gesprekken gevoerd. Of daar dan ook het gewenste resultaat uit voorkomt is nog even de vraag. Maar die 10 gesprekken; dat is dus gewoon de wet van de getallen.

Toch is het conversiepercentage eenvoudig te verhogen. Het verschil zit hem natuurlijk in de juiste benadering en het triggeren van de 50 bedrijven die niet direct ja of nee zeggen. Dat is slimmer dan op die ene klant te mikken die toch wel ja zegt. Het klinkt misschien raar, maar het gebeurd echt in de praktijk.

Met de juiste benadering , gebasseerd op een methodische aanpak is het wel degelijk mogelijk om het resultaat te verhogen. Onze hands-on training is ontwikkeld voor iedereen die regelmatig klantcontact heeft en meer effectieve sales-gesprekken wil voeren.

De training bestaat uit een interactief programma van 2 dag-delen van ieder 4 uur.

Tijdens het 1e dagdeel delen we alle do’s en don’ts van het telefonisch benaderen van klanten. Uiteraard leren we een ijzersterke pitch te schrijven maar ook hoe je sneller langs de poortwachter komt.

De gesprekstechniek is uitgesplitst en opgebouwd uit de verschillende fases van een acquisitie-gesprek. Deze methode dient als een raamwerk voor het gesprek; waarin de eigen persoonlijke en unieke stijl wordt verwerkt.

Door een gestructureerde, strategische opbouw van het acquisitie gesprek te volgen, leert de deelnemer om essentiële informatie te filteren zonder het overzicht van het gesprek te verliezen. Deze informatie is uiteindelijk bepalend voor het succesvol afronden van het gesprek.

Middels cases waarbij de deelnemer actief deelneemt kan de geleerde methode worden geoefend, want acquisitie is vooral naast luisteren, vooral “learning by doing”.

Het 2e dagdeel word bij voorkeur een week later gehouden. Deelnemers hebben de opgedane kennis op de eigen werkplek toegepast en tijdens het 2e dagdeel is er tijd om bevindingen te evalueren.

Het 2e dagdeel staat vooral in het teken van praktijkvoorbeelden, interactieve cases en het aanscherpen van de opgedane kennis.


Naast de 2 dagdelen, kan er worden gekozen voor extra training “on the job”. Hierbij wordt er meegeluisterd tijdens de gesprekken van de deelnemer en ontvangt men meteen constructieve feedback.

Door de training worden deelnemers gestimuleerd om meer kwalitatieve en effectieve gesprekken te voeren.

Resultaat: meer afspraken, meer sales en meer plezier in het bellen. Door het hogere rendement verdient de training zich gemakkelijk terug, en leert de deelnemer de skills die waardevol zijn voor de rest van de carriere.

De training Corporate B2B Acuistitie is een investering in personeel en bedrijf, wat zich vanaf de 1e sale terugverdient.