+31 (0) 6 4512 1698
info@transfixit.nl

Acquisitie

Acquisitie|Cold Calling|Telesales|Telemarketing

1: Hou het spontaan,  zoek het nummer van het bedrijf en bel op!

2:  Acquisitie voorbereiden heeft geen zin: improviseren is jouw talent!

3: Prop met Telemarketing zoveel mogelijk info in de 1e minuut…

4: Stel weinig vragen voordat men de verbinding verbreekt.


Juist. Zo moet het natuurlijk niet. Uiteraard heb je de “10 tips voor koud bellen” (waarom altijd 10?) allang gelezen. Daar vind je er honderden van.

Maar ergens voel je wel dat acquisitie nooit optimaal gaat worden. Je bent een expert in jouw vakgebied. Dáárom heb je ook een eigen bedrijf.

Je bent gewoon heel goed in wat je doet en dat zou voor zich moeten spreken, toch? Helaas.


 “…Prima, stuur ons maar wat info naar info@wijhebbengeeninteresse.nl”


Maar bellen om afspraken te maken met potentiele klanten is blijkbaar niets voor jou en misschien zelfs een noodzakelijk kwaad. Waarschijnlijk heb je het ooit geprobeerd en komt het volgende je enigzins bekend voor:

jij: “Goedendag, u spreekt met X van bedrijf Y. Ik ben op zoek naar de verantwoordelijke voor blablabla…”

klant: “Goedendag, mag ik vragen waar het precies over gaat?”

jij: Jazeker, ik ben van bedrijf A, en wij bieden graag B aan omdat het zo geweldig is.

klant: “Sorry, de verantwoordelijke is momenteel niet bereikbaar. Maar als u een e-mail stuurt met informatie dan krijgt u zeker een reactie als het interessant is.

jij: ” Ok, en wat is het E-mail adres?

klant: “stuur het maar naar info@….”

Fail….


Hoe moet het dan wel? Google er gerust op los . Er zijn tips in overvloed te vinden. Maar hoeveel tips je ook leest, jij gaat nooit die telefoon pakken. Waarom niet? Omdat je het vreselijk vind. Dat is niet zo gek; wist je dat zelfs accountmanagers 10 x liever met een zure kop koffie in een ruimte met 100 volslagen onbekenden een netwerkgesprekje aangaan?

Koud bellen (acquisitie) is een vaardigheid. Maar niet iedereen heeft dezelfde talenten of vaardigheden. Sommigen houden van pottenbakken en anderen kunnen weer heel goed muziek maken. Je kunt , nee herstel, je wilt ook niet overal even goed in zijn. Dus als je iemand bent die niet graag de potentiele klant benaderd door te bellen moet je dat ook vooral niet doen. 


Is uitbesteden dan een optie? Zeker wel. Wil je een kwalitatieve afspraak hebben om jouw dienst of produkt te introduceren, face to face, met de juiste persoon aan tafel? Dan moet je toch iets anders doen…

Is het een investering waard? Natuurlijk. Bedenk eens hoeveel tijd je bespaart en vooral: wat levert het op? Grote kans dat jij je investering met de eerste nieuwe klant al terug hebt. Dus neem contact op en vertel : bij wie zou jij graag eens aan tafel zitten?