+31 (0) 6 4512 1698
info@transfixit.nl

Acquisitie

Acquisitietraining|Cold Calling|Telesales|Telemarketing

 


Als bestaande relaties niet of nauwelijks new business aanbrengen en nieuwe klanten zich niet vanzelf aanmelden, wat dan?

Sinds jaar en dag is acquisitie niet meer weg te denken uit de standaard “sales-kit”. Maar acquireren is niet erg populair, zelfs niet bij veel doorgewinterde salesprofessionals. Tijdrovend, moeilijk, duur….

En tóch krijgen u en ik bijna wekelijks een telefoontje met de boodschap dat de energierekening lager kan. Conclusie: Acquistie werpt blijkbaar wel degelijk zijn vruchten af. Maar wel op één voorwaarde; als het goed wordt uitgevoerd!

Voor iedereen die ooit wel eens telefonische acquisitie heeft gedaan, komt onderstaande maar al te bekend voor:


 “…de contactpersoon is momenteel niet bereikbaar, maar stuur ons anders een mailtje naar info@wijhebbentotaalgeeninteresse.nl”

 


Dankzij jarenlange ervaring met B2B acquisitie , heeft Transfixit de workshop “Effectief Bellen” ontwikkeld.

Van medewerkers bij commerciele binnendiensten wordt veel verwacht. Naast hun dagelijkse werkzaamheden moeten medewerkers vaak prospects gaan benaderen, of newbusiness genereren bij bestaande accounts. Het is echter geen uitzondering dat verwachtingen en concrete resultaten achterblijven. Dat heeft een oorzaak. Bij Acquisitie krijgt men vaak met weerstand te maken. En dat is niet motiverend. 

Deze medewerkers hebben dagelijks klantcontact en zijn gewend om in het belang van het bedrijf te handelen en te communiceren. Is het dan niet logisch dat men mag verwachten dat zij verkoopsignalen kunnen oppakken, of in een gesprek de basis kunnen leggen voor een commerciele follow up? Helaas is dat geen vanzelfsprekendheid. Zelfs accountmanagers blijken “ineens” een bovenmatige belangstelling te hebben voor het CRM- of ERP systeem als er gebeld moet worden…

Maar alle gekheid op een stokje; Voor sales moet je skills én talent hebben. Effectieve Acquisitie is vooral een vaardigheid, en vaardigheden kun je leren. En met het behalen van positieve resultaten, wordt acquisitie pas écht leuk!


Hoe is de workshop “Effectief Bellen” opgebouwd?

  • Do’s & Don’ts
  • Gesprekstechnieken
  • De verschillende fasen

De te behandelen stof is zoveel mogelijk afgestemd op het bedrijf, dienst of produkt. Tijdens een interactieve sessie worden de verschillende onderdelen stap voor stap doorgenomen,  uitgelegd en geoefend

Deelnemers krijgen een stevige basis voor het voeren van een effectief gesprek. Want meer is het eigenlijk niet; het voeren van een gesprek , maar wél met een duidelijk doel en resultaat voor ogen.


Vul voor meer informatie over de workshop Effectief Bellen het contactformulier in.